ترک شیره و تریاک

مصرف مواد مخدر (شیره و تریاک) مشکلاتی در بدن ایجاد میکند، که بهتر است بیمار برای درمان و بهبودی زیر نظر یک پزشک متخصص در کمپ ترک اعتیاد قرار بگیرد. عوارض مصرف و شدت علایم ترک به مدت زمان مصرف شخص بیمار بستگی دارد. بهترین روش ترک تریاک بدون درد، رفتن به کمپ یا همان مرکز ترک تریاک است. خواندن مطالب زیر می‌تواند بهترین روش ترک شیره و تریاک را به شما نشان دهد و مسیر تازه‌ای برای افزایش اراده و انگیزه برای شما ایجاد کند، با ما همراه باشید.

ترک شیره و تریاک در کمپ موسسه راهی به سوی نور

اگر سوالی در مورد کمپ ترک تریاک و شیره تریاک دارید با ما تماس بگیرید.

مرکز ترک تریاک و شیره

روند ترک اعتیاد تریاک همانند سایر مواد مخدر با توجه به شرایط جسمی و روانی شخص بیمار متفاوت خواهد بود. هنگامی‌ که سخن از ترک می‌شود شخص به دنبال بهترین روش ترک تریاک در کمپ و یا حتی سریع ترین روش خواهد بود. اما سوال اینجاست، فرد بیمار چقدر تمایل به این بهبود خواهد داشت؟ اگر شخص تمایل کافی جهت قرار گرفتن در مسیر بهبود داشته باشد و از روش‌های درست مرکز ترک اعتیاد تریاک استفاده کند قطعا موفق خواهد شد.

از آنجایی که مصرف تریاک و سایر مواد افیونی تاثیر مستقیم بر روی عملکرد بدن از مغز گرفته تا گوارش و قلب خواهد داشت. تمایل فرد بیمار در امر بهبود بسیار حائز اهمیت است. چرا که فرد با پذیرفتن درمان با کمال میل، کلیه مراحل درمانی تعیین شده توسط پزشک متخصص و روان درمانگر را طی نموده و حتی پس از بهبود نیز جهت جلوگیری از عود و بازگشت اعتیاد، دوره‌های در نظر گرفته شده را ادامه خواهد داد.

جلسه آموزش گروهی در کمپ ترک تریاک

کلاس گروهی برای آموزش بیماران در مرکز ترک اعتیاد

یک مرکز یا همان کمپ ترک اعتیاد مجاز و معتبر با داشتن کادر پزشکی کاربلد و متخصص خود براحتی می‌تواند با ارائه روش‌های درمان تشخیصی پزشک خود، در مدت معینی فرد بیمار را تبدیل به یک فرد بهبود یافته کند.

عوارض اعتیاد داشتن به تریاک

در برخی از جوامع این باور وجود دارد که تریاک اثرات مفیدی بر بیماری های قلبی عروقی دارد. از این رو هدف پژوهش به عنوان یک مطالعه مقطعی، بررسی این فرضیه بود. در نتیجه، چندین فاکتور بیوشیمیایی مانند: قند خون ناشتا، کلسترول، تری گلیسیرید، کلسترول LDL، کلسترول HDL، HbA1C، CRP، فیبرینوژن، فاکتور VII، SGOT، SGPT، Lpa، apo A و apo B در مردان معتاد به تریاک بررسی شد.

نتایج نشان داد که غلظت مرفین در مصرف خوراکی به طور معنی داری بیشتر بود. در تمامی مسیرها بین غلظت مرفین خون و دوره اعتیاد همبستگی مستقیم وجود داشت. صرف نظر از دوره و مسیر مصرف، سطح HbA1C، CRP، فاکتور VII، فیبرینوژن، apo B، Lpa، SGOT و SGPT در افراد مورد به طور معنی‌ داری بالاتر از گروه شاهد بود و کلسترول HDL و apo a به‌ طور معنی‌ داری افزایش یافت.

این مطالعه اثرات مضر تریاک را بر برخی از عوامل خطرزای سنتی و جدید بیماری های قلبی عروقی نشان داد. این اثرات مخرب مربوط به دوره اعتیاد است و سطح آنها پس از ۲ سال اعتیاد به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. روش مصرف عوامل خطر قلبی عروقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هنگامی‌که یک ماده مخدر برای مدت طولانی استفاده می‌شود، ممکن است تبدیل به عادت شود و باعث وابستگی روحی یا جسمی شود. اگر درمان به طور ناگهانی قطع شده باشد، وابستگی فیزیکی ممکن است منجر به عوارض جانبی ترک شود. با این حال، معمولاً می‌توان با کاهش تدریجی دوز در طی یک دوره زمانی قبل از قطع کامل درمان، از عوارض شدید ترک جلوگیری کرد.

بهترین روش ترک شیره تریاک

بهترین روش برای ترک اعتیاد به تریاک و مواد مخدر روش سم زدایی است. که در کمپ ترک تریاک باید صورت پذیرد. نظارت پزشک و روانشناس بر بیمار در این روش از عوامل اصلی موفقیت در ترک اعتیاد است. چرا که کادر درمان با توجه به شرح حال بیمار و مقدار دوز مصرفی آن دارو، جلسات مشاوره، تغذیه و سایر مراحل روند بهبود را در نظر گرفته و تا بهبود بیمار آن را همراهی خواهند کرد.

این روش باعث ترک درست و بی بازگشت بیمار می‌شود. چرا که بیمار پس از ترخیص نیز همچنان در جلسات مشاوره شرکت کرده تا درصورت عود و یا بازگشت، روانپزشک متوجه امر شده و آن را مجدد در مسیر بهبود قرار دهد.

ترک تریاک به روش سم زدایی در کمپ ترک اعتیاد

ترک اعتیاد تریاک به تنهایی می‌تواند خطرناک باشد. بهره‌گیری از پزشک یا سایر متخصصان پزشکی کمک بسزایی در روند بهبود دارد. آنها حتی می‌توانند داروهایی را برای بیمار تجویز کنند تا علائم و عوارض جانبی در حین ترک را که ممکن است تجربه کند، کاهش داده تا دوره ترک را راحت‌تر مدیریت کند.

امکانات سم زدایی در کمپ ترک اعتیاد می‌تواند سلامت فرد بیمار را کنترل کند و این فرآیند را ایمن و موثرتر کند. یک مرکز مراقبتی می‌تواند یک برنامه درمانی شخصی ارائه دهد. متخصصان پزشکی نظارت مهمی را انجام می‌دهند و اگر عوارض جانبی شدید یا عوارض خطرناکی را بیمار تجربه کند، پزشکان براحتی او را درمان می‌کنند. یک مرکز را همچنین می‎توان برای اطمینان از دوام بهبودی بیمار درنظر گرفت.

دکتر سم زدایی بدن در کمپ ترک شیره و تریاک

علائم ترک اعتیاد به تریاک و شیره

خروج تریاک از بدن در دو مرحله اتفاق می افتد. مرحله اول شامل تعدادی از علائم است، مانند:

  • دردهای عضلانی
  • بی قراری
  • اضطراب
  • تحریک
  • چشم های اشک آور
  • آبریزش بینی
  • تعرق مفرط
  • بی خوابی
  • خمیازه کشیدن بیش از حد
  • انرژی کم

مرحله دوم با موارد زیر مشخص می شود:

  • اسهال
  • گرفتگی شکم
  • تهوع و استفراغ
  • مردمک های گشاد شده
  • ضربان قلب سریع

این مراحل اولیه، که می تواند از یک هفته تا یک ماه طول بکشد، می تواند با علائم ترک طولانی مدت همراه باشد. علائم طولانی مدت اغلب ماهیت فیزیکی کمتری دارند و ممکن است شامل مسائل عاطفی یا رفتاری باشند.

درمان اعتیاد به تریاک و شیره

هنگامی که شخص به مواد مخدر وابسته می‌شود، بدن او به داشتن آنها در سیستم خود عادت می‌کند. بدن همچنین ممکن است نسبت به بسیاری از عوارض جانبی مواد مخدر مانند: خشکی پوست و یبوست تحمل کند. قطع ناگهانی مواد افیونی ممکن است باعث واکنش شدید شود. برای درمان اعتیاد به تریاک روش های مختلفی وجود دارد.

در این قسمت چند راه درمان اعتیاد به تریاک را به شما معرفی میکنیم:

درمان‌های خانگی برای کاهش علائم پس از ترک اعتیاد تریاک

اگر فرد بیمار تمایل به ترک تریاک به تنهایی دارد باید از پس عوارض جانبی ترک نیز برآید، خود را آماده کند و سعی کند قبل از اینکه مواد افیونی را کاملاً از بین ببرد، به آرامی مصرف آنها را کاهش دهد. این امر ممکن است شدت ترک را محدود کند. با این حال، با توجه به ماهیت اجباری اعتیاد، اکثر مردم کاهش خود تنظیمی و یا به نوعی ترک به تنهایی را غیرممکن می‌دانند. چراکه اغلب منجر به بازگشت کامل به اعتیاد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: تجربه ترک تریاک و شیره جوان ۲۵ ساله

کم آبی بدن به دلیل استفراغ و اسهال در این روش شایع است و می‌تواند منجر به عوارض جدی برای سلامتی شود. بسیاری از افراد در پایان دوره ترک با کم آبی در بیمارستان بستری می‌شوند. نوشیدن مقدار زیادی مایعات آبرسان در دوران ترک بسیار مهم است.

کمک بدون نسخه

استفاده از دوزهای صحیح داروهای بدون نسخه ممکن است چاره ساز باشد. به عنوان مثال: داروهای جلوگیری از حالت تهوع، اسهال و داروهای ضد التهابی تا اندازه ای می‌تواند عوارض جانبی را کنترل کند و یا حتی مصرف استامینوفن جهت کاهش درد نیز موثر خواهد بود. نکته قابل توجه آن است که هرگز از هیچ دارویی بیش از مقدار توصیه شده یا در دوزهای بالاتر از توصیه شده استفاده نشود.

عوارض مصرف تریاک به شیوه‌های مختلف

آماده سازی برای ترک می‌تواند امری ضروری باشد. زیرا علائم ترک می‌تواند از روزها تا هفته‌ها ادامه داشته باشد. اگر چند هفته‌ای دارو مصرف می‌شود، می‌توان از نیاز به بیرون رفتن بیشتر اجتناب کرد. اما باید مراقب بود از این داروها در مقادیر بیشتر از دوز توصیه شده استفاده نگردد. و اگر دوز معمولی کمکی نمی‌کند، موضوع را حتما باید با پزشک در میان گذاشت.

روش های ترک اعتیاد تریاک

همانطور که در مطالب پیشین گفته شد، قدم اول در مبحث ترک تریاک در کمپ، تمایل فرد بیمار به ترک است. در مرحله بعد مراجعه به کمپ ترک اعتیاد بهترین گزینه خواهد بود چراکه در بهترین کمپ ترک اعتیاد، پزشکان متخصص و کارآمد با توجه به شرایط جسمی و روانی بیمار برنامه‌های منظم درمانی و بهبود را برای او در نظر گرفته و در طی ۲۰-۲۱ روز با روش های درمانی مد نظر خود، فرد را در مسیر بهبود قرار می‌دهند. چرا که هر روش درمان برای هر فرد بیمار متفاوت خواهد بود. از این رو روش‌ ترک اعتیاد به مواد مخدر تریاک را می‌توان شامل موارد زیر دانست.

اگر پس از وابستگی مصرف تریاک متوقف شود، احتمالاً فرد بیمار علائم بسیار ناراحت کننده ترک را تجربه خواهد کرد. در واقع، بسیاری از افراد برای اجتناب از علائم دشوار ناشی از سم‌زدایی، به مصرف مواد مخدر ادامه می‌دهند.

اگرچه ترک مواد افیونی به طور معمول، تهدید کننده زندگی نیست، این فرآیند می‌تواند منجر به علائمی شود که کنترل آن دشوار خواهد بود. برخی از اثرات ترک حتی می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی ایجاد کند. شدت علائم ترک ممکن است به سطح وابستگی فرد بیمار نیز بستگی داشته باشد.

پشت سر گذاشتن انصراف از مصرف تریاک بسیار چالش برانگیز است. اما قطع وابستگی، اولین قدم حیاتی برای داشتن یک زندگی سالم است.

اگر برای مدت طولانی از تریاک استفاده شود، بدن نسبت به دارو حساسیت زدایی می‌کند. این بدان معنی است که بدن برای احساس کردن اثرات آن به مقدار بیشتری از آن نیاز خواهد داشت.

استفاده طولانی مدت از مواد افیونی باعث تغییر ساختار سلول های عصبی در مغز می‌گردد. این سلول ها فقط برای عملکرد صحیح به دارو نیاز خواهند داشت. هنگامی که مصرف مواد افیونی به طور ناگهانی متوقف می‌شود، بدن واکنش نشان داده که این واکنش ها منجر به علائم ترک می‌شود.

پشتیبانی جایگزین ترک تریاک در خانه

اگر چه شواهد زیادی در مورد استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌ها در درمان اثرات ترک مواد افیونی وجود ندارد. اما برخی از مطالعات پزشکی مکمل را مورد بررسی قرار دادند، مانند طب سوزنی و طب گیاهی چینی. که در مورد طب سوزنی، چندین مطالعه نشان داد که علائم ترک در هنگام ترکیب با داروهای خاص کاهش می‌یابد. گزارش مطالعات روی داروهای گیاهی چینی نشان داد که این گیاهان در مدیریت علائم ترک در واقع تاثیر خواهند داشت.

خدمات ویژه جهت ترک اعتیاد در منزل: دکتر برای ترک اعتیاد در منزل

نمونه هایی از داروهای گیاهی چینی که برای درمان اعتیاد به مواد افیونی استفاده می‌شوند عبارتند از:

  1. Tai-Kang-Ning، که تصور می‌شود برای ترک هروئین متوسط ​​تا شدید موثر است.
  2. جینسینگ
  3. U’finer که یک ترکیب گیاهی چینی است که تصور می‌شود آسیب‌هایی را که مواد افیونی ممکن است به مغز وارد کنند، ترمیم کند.

افرادی که از روش درمان‌های خانگی موفق به پشت سر گذاشتن دوره ترک شدند. بهتر است سعی کنند تا حد امکان ذهن خود را درگیر فیلم‌ها، کتاب‌ها یا سایر مواردی که حواس آنها را پرت می‌کند، کنند. مهم است که فرد، ذهن خود را مشغول و درگیر نگه دارد. سعی کند کارهایی را انجام دهد که از آن لذت می‌برد تا مورفین بدن افزایش یابد. این می‌تواند شانس شخص را برای موفقیت بلندمدت افزایش دهد.

ورزش و تغذیه مناسب در ترک تریاک

بیرون رفتن و ورزش کردن، حتی اگر فقط یک پیاده روی در اطراف خانه باشد. چه در یک برنامه درمانی باشد و چه به تنهایی با ترک مبارزه می‌کند، باید مثبت بوده و باور داشته باشد که می‌تواند بر وابستگی خود به مواد مخدر غلبه کند.

حتما در طی روند ترک اطمینان حاصل کند که یکی از دوستان یا اعضای خانواده می‌داند که او قصد دارد روند ترک را پیش گیرد.

مرکز ترک اعتیاد در روش سم زدایی می‌تواند داروهایی را برای کمک به تسهیل روند ترک ارائه دهد. مصرف غذا و نوشیدنی ممکن است در طول روند ترک ، توسط فرد بیمار به خوبی صورت نپذیرد . همین امر می‌تواند منجر به کم آبی بدن و سایر عوارض شود. درصورتی که حضور در کمپ ترک اعتیاد کمک شایانی در این روند بوده و با حضور پزشکان و کادر درمان این اختلال به خوبی درمان خواهد شد.

از آنجایی که ترک مواد مخدر می‌تواند یک فرآیند خسته کننده با عوارض سخت باشد، اما مدیریت آن قطعا به تنهایی دشوار است. پزشک کمپ می‌تواند با توصیه های شخصی و داروهای تجویزی به فرد کمک کند تا علائمی را که ممکن است تجربه کند مدیریت کرده. و حتی با تجویز آزمایش‌هایی مانند: آزمایش خون، ارزیابی آسیب‌های ناشی از تریاک به سیستم بدن بیمار را انجام دهد.

که در این روال ۲۰-۲۱ روزه سم زدایی پزشک و روانپزشک با داروهای مد نظر، جلسات روانشناسی، دوره های آموزشی و … فرد را در مسیر بهبود قرار دهند.

ترک اعتیاد به تریاک به روش متادون

متادون که باعث تسکین علائم ترک می‌شود و به ظاهر دوره سم زدایی را آسان‌تر می‌کند. شایان ذکر است از آنجایی که متادون در صورت مصرف بی رویه به عنوان یک مخدر خودنمایی می‌کند. در طی روند ترک، تبدیل به یک جایگزین مخدر خواهد شد.

از این رو در یک کمپ ترک اعتیاد مجاز و معتبر از این دسته داروها استفاده نخواهد شد. سیاست این کمپ ها ترک اعتیاد با استفاده از داروهای ضد مخدر خواهد بود، چرا که متادون پس از مصرف تبدیل به مخدری خواهد شد که مجدد باید شخص را آماده به ترک از آن ساخت.

تریاک چیست و چگونه عمل می‌کند؟

تریاک صمغ چسبنده‌ای است که از کپسول خشخاش تراوش می‌کند و از آن هروئین و سایر مواد افیونی تهیه می‌شود. قوی‌ترین ماده موثر در تریاک مرفین است که یک داروی افسردگی است، یعنی واکنش‌ها و عملکرد بدن را به طرق مختلف کند می‌کند. تریاک به اندازه مرفین یا هروئین قوی نیست. بیش از ۳۰۰۰ سال است که از آن به عنوان دارو استفاده می‌شود و هنوز هم منبع اصلی داروهای ضد درد است.

تریاک در صورتی که به حالت دود کردن مصرف شود؛ قاعدتا اثر بیشتری در بدن خواهد داشت. از آنجایی که غدد مخاطی بدن تحت تاثیر هیپوتالاموس، مسکن‌های طبیعی به نام اندروفین و یا همان مرفین را ترشح می‌کنند کاملا مشابه مخدرهایی چون مشتقات تریاک و مرفین در بدن عمل می‌کنند.

از این رو با مصرف تریاک، میزان ترشح این هورمن‌ها در بدن به نوعی دستکاری شده و باعث از کار افتادن غدد مخاطی می‌شود. چرا که بیمار به صورت مصنوعی این مقدار مرفین را از طریق کشیدن تریاک به بدن وارد می‌کند. و به نوعی تبدیل به یک نیاز روزانه برای بدن می‌گردد.

در صورتی که مرفین وارد بدن نشود تمام سیستم بدن را درگیر خواهد کرد. اولین بخش از بدن که مورد حمله این اتفاق می‌شود. آستانه درد بدن است که به ترتیب، عضلات، مفاصل و در نهایت استخوان‌ها دچار درد فراوان می‌شوند.

از سویی دیگر سیستم گوارشی بدن بهم ریخته و شخص دچار استفراغ ( زرد آب) و اسهال می‌گردد.

بینی دچار آبریزش شده و حتی پوست بدن نیز دچار درد می‌گردد به نحوی که عرق همچون تیزآب، پوست را دچار درد و ناراحتی می‌کند.

این فشارها به نوعی به بدن وارد می‌شود تا بدن بتواند مجدد غدد مربوط به ترشح مرفین را فعال کند و مرفین مورد نیاز را تامین کند.

علائم مصرف بیش از حد مواد مخدر تریاک در بدن

  • اضطراب
  • تاری دید
  • لب ها و ناخن‌های آبی رنگ
  • درد یا ناراحتی قفسه سینه
  • لرز
  • عرق سرد
  • کما
  • گیجی
  • مردمک‌های منقبض، دقیق یا کوچک (قسمت سیاه چشم)
  • پوست خنک و لطیف
  • سرفه‌هایی که گاهی اوقات خلط کف آلود صورتی ایجاد می‌کند
  • افسردگی
  • تنفس دشوار، سریع یا پر سر و صدا، گاهی همراه با خس خس سینه
  • مشکل در خوابیدن
  • سرگردانی
  • سرگیجه، غش یا سبکی سر هنگام بلند شدن ناگهانی از حالت درازکش یا نشسته
  • خواب آلودگی تا کمای عمیق
  • ضربان قلب سریع
  • توهم
  • سردرد
  • افزایش گرسنگی
  • افزایش تعریق
  • تنفس نامنظم، سریع یا آهسته یا کم عمق
  • بی حالی
  • سبکی سر
  • خلق و خو یا سایر تغییرات ذهنی
  • عصبی بودن
  • کابوس ها
  • بدون فشار خون یا نبض
  • نفس نمی‌کشد
  • تشنج
  • لرزش
  • تنگی نفس
  • ضربان قلب آهسته یا نامنظم
  • لکنت زبان
  • توقف قلب
  • تورم در پاها و مچ پا
  • بی هوشی
  • خستگی یا ضعف غیر معمول

ترک شیره سوخته تریاک

شیره از سوخته تریاک حاصل می‌شود. که قاعدتا دارای درصد مورفین بالاتری نیز است. از این رو بدن در هنگام ابتلا به شیره تریاک بیشتر درگیر شده و ترک شیره تریاک نیز بسیار سخت‌تر از تریاک خواهد بود.

ترک شیره تریاک نیز همانند، ترک اعتیاد تریاک است و از آنجایی که شیره تاثیر بیشتری در بدن ایجاد می‌کند. تمایل فرد به ترک یک امر ضروری خواهد بود. علائم ترک شیره تریاک و همینطور عوارض جانبی حین ترک شیره تریاک را می‌توان همانند تریاک دانست. از این رو مطالعه مطالب فوق می‌تواند کمک بسزایی در درک این موضوع به مخاطب داشته باشد.

ترک تریاک و شیره نیاز به زمان، انگیزه و حمایت دارد. هرچند که می تواند چالش برانگیز نیز باشد، با این حال مزایای جستجوی کمک و شروع سفر بسیار بیشتر از خطرات مصرف مداوم مواد مخدر است. ترک اعتیاد تریاک روش‌های متنوعی دارد که روش سم زدایی بهترین روش ترک تریاک محسوب می‌شود. اما باید خاطر نشان کرد ترک شیره تریاک و سایر مواد مخدر زمانی موثر است که شخص بیمار تمایل به ترک داشته باشد.

کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور واقع در شرق تهران، دارای کارکنانی کامل از متخصصان واجد شرایط است تا به هر سؤال یا نگرانی مراجعین خود پاسخ دهد و بهترین گزینه‌های درمانی موجود را باتوجه به شرایط بیمار مورد بحث و بررسی قرار دهد.

2 پاسخ
  1. فریدون
    فریدون گفته:

    من چند ساله که تریاک استفاده میکنم خیلی هم خوبه قبلاً پدربزرگ های همه مون هم استفاده میکردن. دیگه پا درد ندارم مشکلاتم همه رو حل کرده حالا شما میگید بده. اگه بده واقعا منو روشن کنید

    پاسخ
  2. علیرضا
    علیرضا گفته:

    یک دانشجو هستم که با غرور جوانی و نداشتن قدرت نه پای بساط دورهمی ها نشستم و کم کم به شیره اعتیاد پیدا کردم.از مصرف توی سلف و خوابگاه گرفته تا خونه های عاریه ای فقط تو فکر مصرف بودم انقدر درگیر شدم که روم نمیشد برگردم شهرم تا اینکه با تجویز دوستم الان حدود ۱۲ روز پاک پاکم اما احساس خوبی ندارم یه چیزی درونم منو میکشه به سمت شیره لطفا راهنمایی کنید نمیخوام این زحمتم به باره

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *