مشاوره ترک اعتیاد

اعتیاد برخلاف آنچه که در گذشته تصور می‌شد بیماری ای است که ذهن و روان در آن به شدت تاثیر گذار است. با توجه به اینکه در دوره درمان روحیه و انگیزه فرد از اهمیت زیادی برخوردار است وجود یک مرکز مشاوره ترک اعتیاد ضروری به حساب می‌آید. در مشاوره کمپ ترک اعتیاد در تهران چه اتفاقی می افتد؟ جلسات مشاوره ترک اعتیاد می‌تواند دلایل بروز اعتیاد مانند: رفتار و انگیزه های فرد را بررسی کند. این رویکرد به فرد کمک می‌کند تا از اعمال خود آگاه‌تر شود و خود را بهتر درک کند. لازم به ذکر است که مشاوره در روند بهبودی بیمار بسیار کمک کننده است.

مشاوره ترک اعتیاد حضوری و تلفنی

دکتر مشاوره ترک اعتیاد مستقر در کمپ موسسه راهی به سوی نور

مشاوره اعتیاد چیزی است که بسیاری از افراد در مورد روند بهبودی آن را اضافی می‌دانند. با این حال، مشاوره برای رهایی موفقیت آمیز از اعتیاد، صرف نظر از اینکه اعتیاد به الکل، داروهای تجویزی یا داروهای غیرقانونی باشد، لازم و مهم است. این مسیر برای کسانی که از اعتیاد به مواد مخدر رنج می برند نیز می‌تواند حتی چالش برانگیزتر باشد. زیرا فرآیند سم زدایی تنها آغاز مبارزه با نبرد طولانی مدت، هوس‌ها و احتمال عود است. اینجاست که مشاوره و دکتر ترک اعتیاد می‌تواند ارزشمند باشد. درنتیجه وجود بهترین دکتر مشاوره ترک اعتیاد نقش بسزایی در روند ترک بهتر فرد خواهد داشت.

دکتر مشاور ترک اعتیاد

واقعیت این است که مشاوره اعتیاد بخش مهمی از هر برنامه بازیابی و درمان سوء مصرف مواد برای بسیاری از افراد است. مشاوره خانواده، درمان شناختی رفتاری و حتی سایر انواع درمان می‌تواند به افرادی که از اعتیاد به مواد مخدر رنج می‌برند کمک کند و اطمینان حاصل کند که پاک می مانند.

فیلم توضیحات دکتر فتاحی، روانشناس موسسه راهی به سوی نور، پاسخ به اینکه چگونه به بیمار برای ترک اعتیاد کمک کنیم.

علاوه بر این، برخی از روان درمانی به عنوان بخشی از مشاوره ترک اعتیاد برای کمک به شرایط سلامت روانی بیمار استفاده می‌شود. که می‌تواند در استفاده از داروهای تجویزی و سایر مواد موثر باشد.

جلسات مشاوره ترک اعتیاد مواد مخدر

انواع مختلفی از مشاوره اعتیاد وجود دارد. رایج ترین آنها مشاوره فردی است. فرد بهبود یافته ممکن است در جلسات مشاوره ترک اعتیاد خانواده و گروهی نیز شرکت کند. صرف نظر از نوع مشاوره، این جلسات می‌تواند فرصتی را برای فرد فراهم کند تا در مورد چالش‌های خود در رابطه با اعتیاد به مواد مخدر، بهبودی و از جمله موارد دیگر صحبت کند.

در جلسات مشاوره، مشکلات و چالش‌های فردی که آنها را به سمت مصرف مواد سوق داده است، ارزیابی می‌شود. پس از ارزیابی کامل آن، درمانگر یا مشاور می‌تواند برای درمان تخصصی برنامه ریزی کند. این درمان سپس به فرد در حال بهبودی در چالش های خود کمک می‌کند تا بتواند به اهدافی که برای خود تعیین کرده است دست یابد.

جلسات مشاوره ترک اعتیاد

مشاوره و دکتر ترک اعتیاد، به فرد کمک می کند تا بر چیزهایی که از آنها می‌ترسد یا باعث استرس و اضطراب آنها می‌شود غلبه کند. یکی از فواید فراوان آن این است که در مواقع سخت به فرد کمک زیادی می‌کند. تا بتواند به موقعیت خود رسیدگی کند و اقدامات لازم را برای مقابله با آن انجام دهد.

انواع مشاوره برای فرد معتاد 

در مورد مشاوره جهت ترک اعتیاد بیش از چند گزینه وجود دارد. در حال حاضر هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه یکی از روش‌های مشاوره بهتر از دیگری است وجود ندارد. علاوه بر این، هیچ رویکردی وجود ندارد که برای همه افرادی که از اعتیاد رنج می‌برند مناسب باشد. در واقع، با توجه به نیازهای فردی فرد، گزینه مناسب برای مشاوره اعتیاد فرد معتاد تعیین می‌شود.

در طول جلسات مشاوره ترک اعتیاد گروهی، فرد مورد حمایت قرار می‌گیرد. اما از سوی دیگر افرادی که مراحل بهبودی را طی می‌کنند نیز به چالش کشیده می‌شوند. آنها می‌تواند این اطمینان حاصل کند که پس از بهبود کامل نیز مشاوران با فرد بهبود یافته در ارتباط بوده و همین امر احتمال عود در آینده را کاهش می‌دهد.

مشاوره پیش از ترک اعتیاد

زمانی که فرد تصمیم به ترک اعتیاد خود می‌گیرد، مشاوره ترک اعتیاد پیش از ترک مواد مخدر می‌تواند بسیار مفید باشد. در جلسات مشاوره تلاش می‌شود تا علت و ریشه اصلی اعتیاد فرد و اثرات منفی بر خود و خانواده فرد بررسی شود و همچنین با ایجاد انگیزه و روحیه مثبت به شروع این روند سخت اما امکان پذیر به بیمار کمک شود.

مشاوره فردی ترک اعتیاد

همانطور که گفته شد تنها، درمان علائم جسمی کافی نیست. در جلسات مشاوره فردی ترک اعتیاد تلاش می‌شود تا بیمار به درک و شناخت درستی از خود برسد. این امر می‌تواند شما را برای یک زندگی به‌ دور از مواد مخدر آماده سازد و شما را به سمت اهدافتان هدایت می‌کند.

مشاوره گروهی ترک اعتیاد در کلینیک

گروه درمانی یکی از روش های درمانی موثر و شناخته شده در دنیای امروز است. این روش به طور معمول در تمامی مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تبادل تجربیات و ارتباط با گروهی از افراد مبتلا به بیماری های مشابه تاثیر زیادی در روند بهبودی دارد. گروه درمانی احساس انزوا را از بین می برد و به افراد امکان می دهد روند بهبودی، موفقیت ها و شکست های دیگران را ببینند. افراد در گروه ها حامی و پشتیبان یکدیگر شده و این روابط دوستی روند ترک را آسان تر می‌کند.

مشاوره خانواده ترک اعتیاد

اعتیاد علاوه بر زندگش خود شخص، زندگی همه اعضای خانواده اش را تحت تأثیر قرار می دهد. برای موفقیت در پروسه درمان نیاز به روابط قوی با خانواده و دوستان دارید. در نتیجه خانواده شما نیز باید از مزایای مشاوره ترک اعتیاد بهره مند شوند.

به دلایل زیر اعضای خانواده شما باید در جلسات مشاوره خانوادگی حضور داشته باشند:

  • وجود اعضای خانواده برای تغییر در سبک زندگی شما بسیار اهمیت دارد.
  • آنها می توانند آسیبی که بیماری به زندگی شما وارد کرده را التیام بخشند.
  • حضور اعضای خانواده انگیزه و روحیه ای برای ادامه درمان شما است.

مطالعات نشان می دهد که خانواده درمانی عود را کاهش می دهد، شادی خانواده را افزایش می دهد و به فرزندان والدین معتاد کمک می کند تا شرایط خود را مدیریت کنند. اعتیاد هم به رفاه افراد معتاد و هم به خانواده آنها آسیب می رساند. با کمک بهترین دکتر ترک اعتیاد که دارای آموزش، مهارت و دلسوزی است، می توان به اعضای خانواده کمک کرد. تا بتوانند احساسات منفی را به روشی سالم و مناسب رها کنند و در عین حال راهی برای بهبودی خانواده فراهم کنند.

مشاوره فرد معتاد پس از ترک اعتیاد

در اینجا راه هایی وجود دارد که مشاوره و دکتر ترک اعتیاد می تواند به یک معتاد در حال بهبودی کمک کند.

  1. می تواند عزت نفس فرد را تقویت کند.
  2. کمک به توسعه راه‌های سالم تر برای مدیریت استرس.
  3. نحوه واکنش صحیح به محرک ها را آموزش می‌دهد.
  4. تقویت مهارت‌های مقابله با هوس‌ها
  5. ترمیم روابط شکسته به دلیل اعتیاد
  6. فرد را تشویق می‌کند تا نسبت به برنامه های درمانی مسئولیت پذیرتر و متعهدتر شود.

نقش بهترین دکتر ترک اعتیاد این است که فرد بهبود یافته را راهنمایی کند و به او کمک کند تا با توجه به ظرفیت و ارزش‌ها رشد کند و به او امکان می‎دهد منابع مورد نیاز خود را برای زندگی بدون مواد مخدر یا الکل داشته باشد.

چه کسانی از مشاوره ترک اعتیاد بهره می برند؟

افرادی که می‌توانند از مشاوره اعتیاد بهره‌مند شوند، افرادی هستند که سعی در بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر دارند و همچنین افرادی که تحت تأثیر رفتار این بیماران قرار گرفته اند. این افراد می توانند شامل: همسر، والدین، خواهر و برادر، دوستان و سایر عزیزان آنها باشند. به همین دلیل حضور عزیزان در جلسات مشاوره نیز مفید خواهد بود.

واقعیت این است که وقتی فردی معتاد است، خیلی بیشتر از یک وابستگی فیزیکی به داروی انتخابی است. حتی پس از اینکه آنها فرآیند سم زدایی را طی کردند و وابستگی جسمی آنها برطرف شد، یک معتاد در حال بهبودی در معرض خطر بسیار بالایی برای عود است.

با مشاوره ترک اعتیاد می‌توان به عوامل اجتماعی و روانی که اغلب باعث عود بیماری می‌شود رسیدگی کرد. فردی که در حال بهبودی است، می‌تواند یاد بگیرد که چگونه با این مسائل بدون استفاده از مواد مخدر کنار بیاید.

حتی زمانی که شخصی سال ها پاک بوده است، ممکن است همچنان از عواقب اعمال خود در گذشته رنج ببرد. این جایی است که مشاوره و دکتر ترک اعتیاد وارد می شود. در طول جلسات، آنها می توانند چیزهایی را که آنها را آزار می دهد به مشاور محول کنند. ممکن است این مسائل آزار دهنده احساس گناه، شرم، عصبانیت و سایر احساسات قوی باشد که حتی پس از ترک و بهبود نیز باقی می‌ماند.

مشاوره ترک اعتیاد حضوری

در روند ترک اعتیاد همراهی یک مشاور تر اعتیاد خوب می‌تواند یک عامل مهم در ترک مواد مخدر باشد. در کلینیک و کمپ شما می‌توانید در جلسات مشاوره حضوری شرکت کنید و با کمک مشاوران با تجربه در روند درمانی‌ خود پیشرفت کنید. توجه داشته باشید که تأثیر مشاوره حضوری، بیشتر از جلسات آنلاین و تلفنی است.

موسسه راهی به سوی نور به خانواده ها جهت ترک اعتیاد عزیزانشان، خدمات دکتر برای ترک اعتیاد در منزل ارائه میدهد.

مشاوره آنلاین برای ترک اعتیاد 

برای بعضی از بیمارانی که شرم حضور در موقعیت‌های درمانی را دارند، و همچنین برای برخی که ناتوانی‌های جسمی دارند جلسات حضوری دشوار می‌کند. برنامه‌های مشاوره ترک اعتیاد آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که اگر ساکن تهران نیستید بتوانید خود را درمان کنید.

مشاوره ترک اعتیاد تلفنی

برخی از افراد امکان مراجعه حضوری برای مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر را ندارند. بهترین راه برای آنها مشاوره تلفنی است. در کلینیک راهی به سوی نور، این امکان فراهم شده تا شما بتوانید با آسودگی خیال از مشاوره تلفنی ترک اعتیاد استفاده کنید و از راهنمایی‌های بهترین مشاوران استفاده کنید.

خبر خوب

خبر خوب این است که امروزه اکثر برنامه‌های بهبودی، برخی از انواع مشاوره اعتیاد را به عنوان بخشی از درمان جامع ارائه می‌دهند. چرا که کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر کسی که روند بهبودی را طی می‌کند، درمان فردی را که برای پاک ماندن و جلوگیری از عود بیماری در آینده نیاز دارد. یک فرد می تواند با داشتن شماره تلفن دکتر ترک اعتیاد خود با او در ارتباط باشد تا به راحتی از روند مشاوره او بهره بگیرد.

شماره تلفن بهترین دکتر ترک اعتیاد

افرادی که تمایل به ترک مواد مخدر را دارند حتما به دنبال پیدا کردن بهترین دکتر ترک اعتیاد خواهند بود. امروزه با وجود دنیای مجازی و اطلاعات گسترده آن جستجو آسان‌تر گشته و شخص علاوه بر پرس و جو و کمک از اطرافیان، و تحقیق و تفحص در شبکه های اجتماعی، شماره تلفن دکتر مشاوره ترک اعتیاد و بهترین دکتر ترک اعتیاد در تهران را بدست آورد.

اعتیاد مشکل پیچیده ای است و اغلب نیازمند رویکردهای چند رشته ای است. مشاوره و دکتر ترک اعتیاد باید با یک تشخیص خوب شروع شود، که شامل ارزیابی سلامت جسمانی، وضعیت ذهنی، سابقه خانوادگی و وضعیت اجتماعی و خانوادگی فرد بیمار می‌شود.

شماره تماس فوری: ۰۹۱۲۳۴۹۹۸۶۰

اولین ارزیابی در حالت ایده آل باید توسط یک روانپزشک انجام شود. پس از آن، مرکز مشاوره ترک اعتیاد باید برنامه‌ریزی درمانی را با حمایت روان‌شناختی ایجاد کند. انجمن‌های حمایت متقابل، مصاحبه‌های خانوادگی یا زوجی و حتی نیاز به مرخصی پزشکی یا درمان دارویی (مثلاً برای سندرم ترک) را ارزیابی کند. هرچند همه اینها ممکن است برای فرد بیمار و خانواده او طاقت فرسا به نظر برسد، که این نباید نگران کننده باشد. زیرا بهترین دکتر ترک اعتیاد، یک متخصص با تجربه، مقتدر، با دانش و همدلی زیاد است که تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا فرد را در مسیر بهبود قرار دهد.

از این رو یافتن شماره تلفن دکتر ترک اعتیاد باید با وسواس و جستجوی زیاد همراه باشد تا نتیجه حاصل شود.

موسسه کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور با هدف مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن به عنوان یک موسسه غیردولتی، توانمند خودجوش اولین حرکت خداپسندانه خود را از تیرماه ۱۳۸۰ از پارک پیروزی منطقه شرق تهران آغاز نمود. و با بهره‌گیری از بهترین دکتر ترک اعتیاد در تهران مجموعه خدمات درمانی و مشاوره ای خود را در جهت بهبود بیماران متقاضی ارائه داده است. این موسسه در تلاش است تا کلیه مراجعین ترک اعتیاد مادام العمر در مسیر بهبود قرار بگیرند و دنیایی پاک و به دور از مواد مخدر را برای همیشه تجربه کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *